Presidents Summit og Osterwalder

Presidents Summit er en 2-dages konference , der har til formål at præsentere nogle af de dygtigste internationale foredragsholdere. Der var 3500 deltagere på konferencen, der fandt sted i Lokomotivværkstedet. Årets tema var GROWTH i en tid med stor økonomisk usikkerhed pga corona. Og dermed et ekstra behov for at blive inspireret til nye ledelses værktøjer og nye digitale muligheder.

Vi havde set frem til især at høre Dr. Alexander Osterwalder, som har udviklet analyse modellen Business Model Canvas og andre værktøjer til forretningsudvikling og vækst – bl.a. den supplerende model: Value Proposition Canvas, der bruges til at udvikle nye produkter og serviceydelser ud fra brugernes behov og ønsker. Med værktøjet kan man visualisere og teste, hvordan de forskellige komponenter i et produkt og service giver værdi.

Innovation er, at skabe værdi for kunder og virksomhed. Det handler om at afprøve og aflive idéer. Kun 10% af alle innovative projekter er bæredygtige. Alligevel bør ledelsen bruge 40-60% af deres tid på innovation og alle virksomheder bør have en aktiv innovations strategi. Faktisk kommer innovation tit ikke fra toppen, men ofte buttom up. Han pointerede, at det er vigtigt at skabe en innovations kultur og ecosystem, hvor det er tilladt og nødvendigt at begå fejl, når man udvikler. Heldigvis var indlægget med mange konkrete eksempler på innovation.

Adobe: Digitalisering af kreative workflows i realtime

Adobe konference: Adobe Max 2021 blev der præsenteret flere interessante nyheder og muligheder for at arbejde kreativt på tværs af Adobes produkter og projekter. MAX 2021 var igen i år en virtuel begivenhed, der i princippet kunne samle alle kreative fællesskab i hele verden i en fælles online begivenhed. Adobe kommer med en række nye funktioner (bl.a. en Workfront plugin til Photoshop), så det bliver nemmere at arbejde sammen i realtime på tværs af lokaliteter og enheder på en helt naturlig måde.

Photoshop: Der er også nye funktioner i programmerne på vej. I Photoshop (beta) er der igen nye Selection tools (Object finder). Ved hjælp af øget brug af kunstig intelligens kan man (Neural Filters > Landscape Mixer, Harmonization m.m.) genfortolke et foto eller valgte objekter ved at bruge et andet foto som reference. For eksempel kan filteret tage højde for årstiden i et andet billede, således at det hele harmoniseres med farverne på årstiden.

Feedback: I mange af programmerne er en feedback widget, så du kan fortælle Adobes udviklere om dine erfaringer med d forskellige funktioner. Desuden kan du blive beta-tester af kommende Adobe programmer. Læs mere.

Velkommen til jensens.dk

Jensens.dk har gennem årene været stedet, hvor rigtig mange har fået informationer og læring om design, grafisk produktion og online medier. Du kan fortsat hente viden om design, online kommunikation og generelt om digitalisering af arbejdsopgaver. Vi viser også hvordan vi kan hjælpe dig med opbygning af økonomisystemer og lave effektive procedurer, så du kan optimere og udvikle din forretning.

Vores eget udgangspunkt er vores konsulent og kursusvirksomhed (fra 1989 – 2017): Jensens dtp-Bureau og senere Jensens Kurser A/S. I dag har vi aktiviteter med udgangspunkt i vores holdingselskab, samt de konsulentydelser vi tilbyder gennem vores nye “moderfirma”: M.O.A.R. Jensens.

Du kan her på siderne blive inspireret af nogle af de opgaver og kunder vores selskab M.O.A,R. Jensens arbejder med.

Jensens.dk ejes af Frydenlyst Holding aps, der er opkaldt efter gården Frydenlyst på Mols – vores unikke bopæl og firmabase fra 2005 – 2021. Vores første firma i Jensen familien blev stiftet allerede i 1989. Det og var en konsulent- og kursusvirksomhed, der arbejdede med rådgivning/ sparring, opkvalificering og træning af medarbejdere, der arbejdede indenfor design, kommunikation, grafisk arbejde, web produktion og brug af nye medier.

Hvad?
M.O.A.R. Jensens er vores “moderfirma”, hvor fra vi tilbyder vores kerneydelser: Vi kan bidrage til, at din organisation får en effektiv økonomisk struktur og får styr på de opfølgningsprocesser, der er brug for i både den daglige drift – og i det strategiske beslutningsgrundlag for jeres fremtidige forretningsmodel.

M:O.A.R Jensens arbejder med rådgivning og med at få styr og faste rutiner af især mindre og opstarts-virksomheders – økonomi, administration og drømme om videre udvikling. Vi går ind og hjælper i en periode, hvor der egentlig er behov for en fastansat administrator/økonomi ansvarlig, men hvor der tilsyneladende ikke er råd til endnu en fast lønudgift.

Men der er et behov for få styr på tingene. Vi og vores samarbejdspartnere deler og sælger vores viden som konsulenter. Vi har mange års erfaringer med opstart og drift af virksomheder, og har stor viden om digitalisering, læring og forretningsudvikling. Vi indgår gerne i et konstruktivt samarbejde om optimering af forretningen og vil eventuelt også at investere i virksomheden. Du ved det med selv at have hånden på kogepladen?

.

Lidt historie og baggrund

Frydenlyst er placeret lidt uden for Dejret Big City. .
Frydenlyst er placeret lidt uden for Dejret med udsigt over Aarhus og Knebel Vig

Hvem er vi?

Svar: Vi er Hans Jørgen Jensen og Gitte Munk Jensen, der tilsammen er et godt team. De er innovative og har stor viden om læring, design og arbejde med kunderelationer (Hans Jørgen). Der er også en stor viden, mange erfaringer med økonomistyring og forretningsudvikling(Gitte).

Hvornår startede det?
Svar: Vi begyndte, da det kreative arbejde på reklamebureauer og grafisk produktion blev digitaliseret i begyndelsen af 90erne. Vi var faktisk den første grafiske kursusvirksomhed i Danmark, der så et behov for at opkvalificere/ omskole medarbejdere, der arbejder med design, kommunikation og online tjenester på reklame-, web- og mediebureauer. Efterhånden kom kursisterne ikke bare fra branchen, men også fra mange andre typer virksomheder.

Hvad var de vigtigste læringsmetoder?
Svar: Vi har altid arbejdet med at skabe de rette omgivelser i et kreativt miljø, hvor man kunne være døgnet rundt. Så virksomheden startede i Åbyhøj i et kollektiv, der blev indrettet med kursuslokaler og som et digitaliseret reklamebureau. Selve undervisningen var opbygget omkring produktion af “rigtige” opgaver og med krav om at deltagerne var aktive og bidrog med de kompetencer, som de hver især havde. I starten kaldte vi firmaet for jensens dtp-burerau og senere Jensens Kurser. Jensens blev på mange måder en pioner i branchen, og fik succes med at være first mover på området. Vi havde Jensens Kurser i 30+ år.

Salg: Vi solgte Jensens Kurser i 2017. Man fristes til at skrive på trods af, at vi arbejdede med et område og en branche, der var kendetegnet af en rivende teknologisk udvikling, Det var nødvendigt hele tiden at være på forkant med digitaliseringen og at se nye forretningsmuligheder.

Jensens.dk ejes af Frydenlyst Holding aps, der er opkaldt efter gården Frydenlyst på Mols – vores unikke bopæl og firmabase fra 2005 – 2021. Vores firma blev stiftet allerede i 1989 og var fra starten en konsulent- og kursusvirksomhed, der arbejdede med rådgivning/ sparring, opkvalificering, træning og onboarding af medarbejdere, der arbejdede indenfor design, kommunikation, grafisk arbejde, web produktion og brug af nye medier.